bosh sahifa / Xavfsizlik / Uyali aloqa operatorini o'zgartirib, raqamni qanday saqlab qolish mumkin
Yangilanish sanasi: 03.04.2024

Uyali aloqa operatorini o'zgartirib, raqamni qanday saqlab qolish mumkin

Biz xizmat narxi, rad etish sabablari va uyali aloqa operatorini o'zgartirgandan keyin yuzaga kelishi mumkin bo'lgan muammolar haqida gaplashamiz.

Aziz — advokat. Besh yil davomida u uyali aloqa operatori, tarif rejasi va xizmatlarning narxidan mamnun edi. O'tgan yili u mijozlarni qabul qilish uchun biznes markazida kichik joy ijaraga oldi.

U yerda Aziz aloqa bilan bog'liq muammolarga duch keldi: odamlar qo‘ng‘iroq qilib tusha olmadilar, xabarlar faqat ko'chaga chiqqandan keyin keldi. Markaz binosi uning uyali aloqa tarmog'idan tashqarida edi. Hamkasblari unga MNP — raqamni saqlagan holda uyali aloqa operatorini o'zgartirish  xizmatidan foydalanishni maslahat berishdi.

Ma'lum bo'lishicha, jarayon juda oddiy. Sizga abonentga operatorni qanday o'zgartirish va kontaktlarni yo'qotmaslik, bunday xizmat qancha turishi va o'tish qancha davom etishini aytib beramiz.

Mobile Number Portability (MNP) — telefon raqamini ko‘chirish o‘zi nima 

2023-yil oktabr oyi oxirida raqamli texnologiyalar vazirligi "mobil qullik"ni bekor qildi va MNP Uzbekistan veb-saytini ishga tushirdi.

Mobil Number Portability — bu raqamni bir uyali aloqa operatoridan boshqasiga o'tkazish. Xizmat tufayli abonentlar barcha kontaktlar bilan raqamni saqlab, uyali aloqa kompaniyasini o'zgartirishi mumkin.

Xizmatdan Beeline, Humans, Mobiuz, Ucell va Uztelecom abonentlari foydalanishlari mumkin. Agar foydalanuvchi CDMA — Perfectum va Uzmobile standartidagi operator raqamiga ega bo'lsa, u MNPdan foydalana olmaydi.

Operatorni o'zgartirib,  raqamni qanday saqlab qolish mumkin

Barcha uyali aloqa kompaniyalari uchun jarayon bir xil. Abonent o'zi o'tmoqchi bo'lgan aloqa saloniga ariza yozishi kerak. Sizga pasport, ID-karta yoki xorijga chiqish pasporti kerak bo'ladi.

  • Aziz uyali aloqa operatorining ofislaridan biriga murojaat qildi va unga o'tishga qaror qildi.
  • Ariza yozdi.
  • Muvaffaqiyatli o'tish to'g'risida SMS-tasdiqlashni kutdi.
  • Transfer xizmati va tarif rejasi uchun pul to'ladi.
  • Haqiqiy raqami bilan yangi SIM-kartani oldi.

Raqam kodi bir xil bo'lib qoldi. Butun jarayon Azizdan salkam 15 daqiqa vaqtni oldi.

Operatorlarni almashtirishda hech qanday cheklovlar yo'q, lekin esda tuting — avvalgi ko'chirishdan bir oy o'tishi kerak.

Keyinchalik raqamni onlayn ravishda my.gov.uz (YIDXP) veb-saytda o'zgartirish mumkin.

Raqamni ko'chirish qancha turadi

Agar siz Beeline, Uztelecom, Mobiuz vaUcellga o'tsangiz, xizmat 60 ming so'mni tashkil etadi, Humansda esa — bepul.

Operatorni o'zgartirganda balansdagi qolgan pulni qanday o'tkazish mumkin

Operatorni o'zgartirganda balans nolga tenglashadi. Azizning hisobida avvalgi operatorning hisobida 30 ming so'm qolgan edi. U aloqa provayderini o'zgartirgandan so'ng pulni qaytarishlarini so'ramoqchi bo‘ldi. Buning uchun u avvalgi uyali aloqa kompaniyasining ofisiga borishi kerak edi.

Nima uchun ular raqamni ko‘chirishni rad etishlari mumkin

Azizning hamkasblari  quyidagi hollarda xizmat rad etilishi mumkinligi haqida ogohlantirishdi:

  • sobiq operator oldida qarz yoki hisobda minus bo'lsa;
  • raqam rasmiylashtirilgan shaxsiy ma'lumotlar haqiqiy bo‘lmasa: masalan, foydalanuvchi pasportini ID-kartaga o'zgartirgan, bu holda ma'lumotlar mos kelmaydi;
  • o'tgan transferdan 30 kundan kam vaqt o'tgan bo'lsa;
  • tarif yoki "chiroyli" raqamlar uchun majburiy shartlar bo'lsa.

Agar ariza rad etilsa,  nima qilish kerak

Agar bu eskirgan ma'lumotlar haqida bo'lsa — ularni sobiq aloqa provayderida tuzatish kerak, buning uchun kompaniya ofisiga borishingiz kerak. Keyin esa raqamni ko‘chirishga harakat qilishingiz mumkin.

Qarzni sobiq operator oldida to'lash va yana bir bor murojaat qilish kerak bo'ladi.

Agar oldingi raqamni ko'chirishdan bir oydan kam vaqt o'tgan bo'lsa, unda siz sabr-toqat bilan 30 kun kutib, keyin qayta murojaat qilishingiz kerak bo'ladi.

Raqam blokirovka qilingan bo‘lsa, u abonent ilgari xizmatlaridan foydalangan provayderning ofisida blokdan chiqarilishi kerak. Shundan so'ngina siz yangi operatorga o'tishingiz mumkin.

Yana nimani bilish lozim

Portativ raqamdagi barcha xizmatlar va paketlar o'chiriladi, sarflanmagan limitlar kuyib ketadi. Bank kartasidagi SMS-xabarlarni qayta ulash kerak bo'ladi.

O'tkazilgandan so'ng, abonentlar xizmatlar va messenjerlarda biron bir harakatni tasdiqlash uchun bir martalik parollarni (one-time password, OTP) olishda muammolarga duch kelishi mumkin. Bunday holda siz smartfonni yoqish va o'chirishga urinib ko'rishingiz, shuningdek yangi operatorga murojaat qilishingiz mumkin.

Aloqa kalitini eslab qoling

1-qadam

Agar eski operatorning hisob raqamida qarz bo'lsa, uni o'tishdan oldin to'lashingiz kerak. Agar hisobda pul bo'lsa, bu pulni qaytarish uchun ofisga murojaat qiling — chunki balans raqamdan raqamga o'tkazilmaydi.

2-qadam

Shaxsiy ma'lumotlar o'zgarmaganligiga ishonch hosil qiling. Agar siz pasport raqamini bergan bo'lsangiz va hujjatni ID-karta bilan almashtirgan bo'lsangiz, avval eski operatordan ma'lumotlarni yangilang. Agar o'zgarishlar bo'lmasa, unda hech qayerga murojaat qilishingiz shart emas.

3-qadam

Pasport va pul bilan o'tmoqchi bo'lgan operatoringizning xizmat ko'rsatish ofisiga boring. Tarif rejasini tanlang, ariza yozing va muvaffaqiyatli o'tish haqida SMS kuting.

4-qadam

Agar siz SMS-xabarlardan foydalansangiz, xizmatni yana bankomatda qayta ulang. Raqam o'zgarmagan bo'lsa ham, u avtomatik ravishda uzilishi mumkin. Messenjerlar va xizmatlar uchun bir martalik parollar bilan bog'liq muammolar bo‘lsa, telefoningizni qayta yoqing, agar yordam bermasa, yangi operatorga murojaat qiling.

Izoh qo‘shish

Obuna bo‘lish
Notify of
guest
0 Izoh
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments